dinsdag 12 juni 2007

Coca Cola komt met eigen mobiele 'Hyves'


Coca Cola komt met eigen mobiele 'Hyves'



In de zoektocht naar nieuwe generaties klanten heeft een van 's werelds grootste en bekendste merken, Coca Cola, inmiddels ook begrepen dat de mobiele markt een van vijvers is waar de komende jaren de meeste vissen gevangen kunnen worden.

De frisdrankgigant werkt momenteel aan de lancering van een Mobile Social Network a-la Hyves en Myspace. Gebruikers kunnen straks via hun mobieltjes inloggen, profielen aanmaken, foto's (en videos?) posten en (nieuwe) vrienden ontmoeten.

Opvallend is wel dat Coca Cola het netwerk gaat opbouwen rondom diens merknaam Sprite. Vanaf 22 Juni kunnen in de VS de eerste kids en tieners gebruik maken van het netwerk.

Daarna zal het ook in China gelanceerd gaan worden. Wanneer de rest van de wereld aan de beurt is, is nog niet bekend.

"The Coca-Cola Company needs to continue to recruit future generations of consumers. Mobile marketing is absolutely where it's at for us going forward." aldus Mark Greatrex, senior Marketing VP die duidelijk maakt dat dat Coca Cola de continuiteit van haar succes de komende jaren vooral in de mobiele wereld zal zoeken.

Geen opmerkingen: