donderdag 15 maart 2007

Eyetracking tijdens commercial

Voorbeeld eyetrackingTijdens de Media Expo was ik één van de respondenten tijdens een eyetrackcase van Intomart GfK, waarin een commercial van Martini werd gebruikt. Het leek me wel aardig om eens zo'n filmpje te laten zien. Hierbij het resultaat:

http://www.mediaonderzoek.nl/comments.php?id=806_0_1_0_C

Het blauwe balletje volgt mijn oogebewegingen en op het moment dat het balletje stilstaat en groeit blijf ik langer op die plaats hangen met mijn ogen. Een zeer mooie techniek die in de afgelopen jaren sterk is verbeterd. 'Vroeger' had de respondent een half laboratorium op z'n hoofd, maar tegenwoordig zit alle techniek in het speciale scherm, zodat de respondent volledig naturel kan kijken.Met dank aan Intomart GfK voor het beschikbaar stellen van het filmpje en Martini voor de speciale toestemming.

Voorbeeld eyetracking

Geen opmerkingen: