maandag 26 maart 2007

Wat doet de consument in 2010?

Wat doet de consument in 2010?
In 2010 is het consumentengedrag nog uniformer geworden, zo meent het digitale adviesbureau TietoEnator in een beschouwing.
Het aantal wereldwijd aangeboden diensten neemt toe. De digitale winkel is altijd open en klanten verwachten directe reactie. Het digitale kanaal - internet en mobiel internet - worden het primaire communicatiekanaal. In eerste instantie voor dienstverlening, maar ook voor pure productverkopen.
Digitalisering is eenvoudig te kopieren door de concurrentie. Positieve klantervaringen zijn echter minder te kopiëren door concurrenten, maar worden wel onderling overgedragen door consumenten.
In 2010 berust de macht dus bij de digitale consument. De voorspellingen zijn: 1. De digitalisering van de maatschappij brengt de consument aan de macht. 2. De slag wordt gewonnen door diegene die een warme klantrelatie kan creëren in de koude digitale wereld. 3. Bedrijven moeten het effect van iedere IT-investering ten aanzien van het digitale kanaal beschouwen. 4. Agressieve marktovernames worden een gemeengoed. Het binnenkomen in markten is gebaseerd op een digitaal product. 5. Digitale dienstverlening wordt belangrijker in de keuze van de consument voor zijn leverancier. Dit werkt ook door in de klantloyaliteit. 6. Bedrijven die digitalisering onderwaarderen, komen op achterstand te staan.

Wat doet de consument in 2010?

Geen opmerkingen: