woensdag 21 maart 2007

Gratis post dankzij reclame

Nieuw initiatief: brieven gratis versturen dankzij reclame erop
21 Maart 2007 09:00: Michael van Os
Vakblad Adformatie had een serie over reclame op onverwachte plaatsen. Van bierfiltje tot wc-bril. Over 't volgende medium vraag je je af waarom we het niet al jaren hebben. Na de gratis e-mail komt nu de gratis p-mail: de gratis papieren post. Dankzij gratis-post.nl , meldt Trouw, kunnen consumenten vanaf 23 april hun papieren brieven (tot 20 gram) gratis naar familie en vrienden binnen Nederland versturen. De prijs is, geheel in de stijl van internet, een reclameboodschap van een bedrijf achterop de envelop. Het idee blijkt zó uniek dat het bedrijf, zeggen de afzenders van het bericht, dat er een Europees auteursrecht op is verkregen. Maar ze zijn nu wel even druk op zoek naar adverteerders.

Gratis-post.nl is zelf geen postbedrijf. Op de brieven zit een postzegel van 44 cent van TNT. Die bezorgt de brief ook net als elke andere brief. Voor TNT kan het dus extra werk opleveren. Het nationale postbedrijf is er dan ook blij mee, zegt een woordvoerster in Trouw: „Het is gewoon fijn dat men in deze tijd van elektronische post voor een papieren brief kiest." De gratis enveloppen moeten op het internet worden besteld. Daarbij betaalt men meteen een tweede 'prijs', via instemming om eenmalig e-mail van de adverterende bedrijven te ontvangen. Per keer kunnen vijf enveloppen worden aangevraagd.

Gratis-post.nl is niet bang dat slimmeriken de postzegels van de enveloppen gaan weken en op eigen blanco enveloppen plakken. „De postzegels zijn er op gedrukt, dus dat wordt moeilijk", aldus een zegsman in het blad.

Reclamewereld.blog.nl | Nieuw initiatief: brieven gratis versturen dankzij reclame erop

Geen opmerkingen: