dinsdag 24 april 2007

Ontwikkeling van full screen videoadvertentie



 
Het Amsterdamse bedrijf Adrime heeft maandag een nieuw type video-advertentie gelanceerd. Dat ziet er voor een sitebezoeker uit als een normale advertentie waarin video wordt afgespeeld, maar met één muisklik kan de banner worden vergroot en wordt het volledige beeldscherm gevuld.
Sony Pictures is de eerste adverteerder die er gebruik van maakt. Vanaf deze week is de bioscooptrailer van Spider-Man 3 in het nieuwe formaat te zien op een groot aantal websites.

“Online adverteren met gebruik van video was tot nu toe heel complex,”zegt verkoopdirecteur David de Jong van Adrime. “Videobeelden moesten tot voor kort geschikt gemaakt worden voor een klein formaat en voldoen aan specifieke technische eisen. En dan was het vaak nog maar afwachten of gebruikers de juiste spelers en instellingen hadden om het daadwerkelijk te kunnen zien. Met die complexiteit hebben we afgerekend. Adverteerders kunnen bestaand videomateriaal gebruiken zonder ingewikkelde bewerkingen.“

De technologie is volledig gebaseerd op Flash en kan volgens De Jong praktisch op elke computer in één keer probleemloos worden afgespeeld. Volgens hem is het systeem voor adverteerders ook aan de ‘achterkant’ heel eenvoudig gemaakt.

Adrime ontwikkelt al enige tijd Advanced Rich Media technology voor adverteerders. Eigenlijk zijn het een soort sjablonen die voor campagnes kunnen worden toegepast. Vorig jaar lanceerde het bedrijf samen met De Telegraaf al eens de Hockeystick, die werd ingezet voor een campagne van de Postcode Loterij.
Emerce - Media/Marketing nieuws: Adrime ontwikkelt full screen videoadvertentie

Geen opmerkingen: