maandag 23 april 2007

Voetbalhorror


{title}
Voetbalhorror · Marketingfacts

Met nog één wedstrijddag te gaan is er nog steeds geen beslissing gevallen in de top van de Eredivisie. Nog nooit waren de laatste regulaire speelronden in Nederlands hoogste voetbalcompetitie zo spannend met volgend weekeinde een apotheose welke Amsterdam, Eindhoven en Alkmaar zullen doen trillen op hun grondvesten. Voetbal is leuk als het ergens om gaat en dankzij een enorm verval bij mijn Brabantse vrienden van PSV zijn ook Ajax en AZ nog in de race voor de titel. Een titel die door directe deelname aan de Champion League een behoorlijke sprong in inkomsten betekend en voor elke club en het verschil tussen winst of verlies maakt. Financieel gezien dan want ook sportief kan het nog flink fout gaan voor PSV.

Talpa’s zender tien profiteert nauwelijks van deze sensationele ontwikkelingen. Met slechts 2 miljoen kijkers maar wel een marktaandeel van ruim 36 procent (SKO) doet men niet bijster goed zaken en dat terwijl de maandagochtend edities van de Telegraaf en het AD niet aan te slepen zijn en de website van Voetbal International binnenkort explosieve groei in webtraffic gaat melden. Mede door het stoppen van de registratieplicht voor bezoekers overigens. Voetbal is nog steeds content nummer één en de huidige ontwikkelingen zullen de waarde van het kavel van de volgend jaar weer beschikbaar komende samenvattingen bepaald geen windeieren leggen.  Vooralsnog had horrorspecialist Wes Craven, bekend van ondermeer horroklassieker Scream geen beter scenario kunnen bedenken. Dat wordt flink billen knijpen volgende week voor de penningmeesters van Ajax, PSV en AZ…. 

Geen opmerkingen: