woensdag 18 april 2007

Talpa maakt radio voor Puma en Rexona

Talpa maakt radio voor Puma en Rexona

Gepubliceerd op dinsdag 17 april 2007

Talpa gaat radio maken voor Puma en Rexona.
Unilever met het deodorantmerk Rexona en Puma zijn daarmee de eerste klanten voor het radiostation Talpa Radio. Die gaat de zenders onderbrengen in het pakket Radio Digitaal.

In Planet Multimedia stond drie weken geleden al dat Talpa hiermee wilde beginnen. Adformatie maakte in haar laatste nummer melding van de commerciƫle zenders voor Puma en Unilever.

Campagne
Op Radio Digitaal wordt inmiddels de zender Puma French 77 aangeboden en ook op Pumaradio.nl. Het maakt onderdeel uit van een Nederlandse variant op een mondiale campagne van Puma. De zender is uiteraard ook monidaal te beluisteren.

De zender voor Unilever staat op Mijnbioritme.nl. Daar kan de bezoeker zijn geboortedatum invullen, waarna een keuze mogelijk is tussen 'fysiek', 'intellectueel' en 'emotioneel'. Dan volgt een beperkt aangepaste muziekkeuze. Tussendoor wordt kort reclame gemaakt voor Rexona. We hebben nog niet kunnen ontdekken dat de muziek werkelijk persoonlijk afgestemd is.

Volgens Remco Bos, chef van Radio digitaal, kost een eigen zender voor een merk op jaarbasis het eerste jaar circa 150.000 euro, daarna zo'n 80.000 euro per jaar.

Geen opmerkingen: